Kerana Kipas Berpusing

 Assalamualaikum..


Petang tadi, belajar melukis. Tiba-tiba Sofia datang ke dapur minta ibu tutup kipas siling. “Ibu, tolong tutupkan kipas”

“Kenapa nak tutup kipas? Bahang Sofia nak belajar tak selesa” soal Shu kembali.

Jawapan Sofia buat si ibu tahan gelak sambil terangkan kepada beliau. “Sofia rasa lukisan Sofia tak cantik la ibu, gegar-gegar” Dia tak tahu punca garisan dia berkedur macam tu. Kunonnya alternatif untuk buatkan garis tu lurus.

Selepas beberapa cubaan, akhirnya garisan beliau sudah lurus. Tanpa matikan kipas tu. Anak oh anak.

Share:

22 comments:

  1. hahahahha boleh ek sebab kipas pulak lukisan tak jadi..hahahha comelll

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah terangkan semua baru dia faham.. kertas terselak-selak semasa melukis. budak-budak..haha

      Delete
  2. Hehehe.. Agaknya Sofia ingat angin tu buat garisan tak cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. angin kipas tu buat kertas terselak, padahal tangan dia ketar-ketar. hahaha budak-budak, kak.. hehe

      Delete
  3. hahaha comel je suruh tutupkan kipas :p

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. ye WP. saya pun tak sangka dia akan cakap macam tu.

      Delete
  5. hahaha angintu tiup garisan sampai tak lurus

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuat sangat angin tu bertiup sampai garisan boleh bergetar sebegitu. hehehehe ibu ketawa tak ingat

      Delete
  6. heheheheehe alasan anak2 kan, memang tahap KBAT ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye sis, tak macam kita dulu2.. hehehe ibu ke lebih belajar lagi. hehe

      Delete
  7. Hahaha.. Kemain imaginasi dia.. comel

    ReplyDelete
  8. Ahahahaha..comel je jawapan si anak tu. Buat gelak besar ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye betul. shu lagilah haritu. berair mata tahan gelak depan Sofia

      Delete
  9. bak kata pepatah "Tiada tahu menari, dikatakan lantai jungkang-jungkit"...
    comellah sofia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha bila terangkan baru dia faham. tangan dia sendiri. hhehe

      Delete

Followers

#Cancerfighter (1) AlisyaSofia (10) AmilSafwan (1) Family (7) Film/Drama (5) Giveaway (4) Info (20) Kehamilan (9) Lagu (10) Lifestyle (25) Makan (15) Parenting (4) Peribahasa (264) Perth (7) PNME (65) Resepi (30) Sharing (47) Sihat (9) Wordless (1)

Contact Form

Name

Email *

Message *