Day 02 - Your First Love - ShuhaidaSaad

4 Mar 2018

Day 02 - Your First Love


first love | ni kira yang betul-betul ya, bukan shinta monyet noh? :) mula kenai rapat dan serius dengan jijoi ni pada tahun 31.03.10. masa tu sorang di Segamat dan lagi sorang ni Chembong. kenai pun melalui myspace. kah!

sepanjang perkenalan, banyak yang kami tau tentang diri dia yang buat kami terasa makin nak korek lagi rahsia tentang diri dia. tapi itulah, kita akan kenal sepenuhnya bila tinggal sebumbung dengan tuan badan tu sendiri. ye dak? 16.08.13 kami berdua di ijab kabulkan.

alhamdulillah.. selepas bernikah, kami masih saling mengenali diri masing-masing. segala dugaan yang datang melanda, kami hadapi bersama. tanpa khidmat nasihat orang luar. ok part ni bukan nak cakap kita hebat, tapi sebolehnya masalah rumah tangga biarlah suami isteri yang tahu. risau + takut bila masuk campur pihak ketiga, lain jadinya. kan? bak pesan mak kami, biar kita anak beranak makan nasi dengan telur kicap, selagi orang lain tak tahu, semuanya manis dalam perhubungan. susah senang bersama.

jijoi mulut takda insuran, kami pulak mulut murai. elok lah tu bila tinggal sebumbung, dapatlah dak sophea tu mulut murai jugak. hahaha ok melawak ja bab ni.

8 comments:

  1. wahhh kenal melalui mysopaceee! punyalah lamaa cinta tu kann :D moga hubungan berkekalan hingga ke syurga sis. amin

    ReplyDelete
  2. Ahahaha..comel jer mulut memasing. Anak kami nama Sofea, lebih kurang je :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe dah terbiasa seronok pulak sis auni. :)

      Delete
  3. betul tu, sebolehnya masalah suami isteri settle berdua tapi kalau dah buntu sangat baru cari orang yang arif

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sis hanna, elok kita cari orang yang lebih arif. selalunya orang arif tu dia x sebelah mana-mana pihak

      Delete
  4. semoga hubungan berkekalan hingga ke syurga amin..

    ReplyDelete