Punten Makanan Jawa - ShuhaidaSaad

10 Oct 2018

Punten Makanan Jawa



Punten Makanan Jawa | pertama kali dengar pelik namanya dan shu teragak-agak nak makan. haha yela dalam hati nama pelik entah bahan apa yang digunakan. hehehe

sebenarnya Punten adalah makanan popular orang-orang Jawa sebelah Sabak Bernam. Punten adalah juadah yang dimakan sebagai sarapan pagi.

rasanya seperti nasi himpit cicah sambal ikan bilis hijau cili padi. hee sedap! resepinya kenalah google sebab shu tak pernah buat, kang salah resepi naya weyh. hahaha kbye! sedapnya Punten!

6 comments:

  1. wah first time baca nama menu makanan ni. bila baca nasi himpit cicah sambal hijau, aduh terbayang kat dalam mulut. hahahahhahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap sis. hahaha :D boleh try buat ni

      Delete
  2. Alahai..cumel pulak bentuknya...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel kan kak. boleh cuba buat di rumah kak. shu tak rajin nak buat nasi tu. hahaha

      Delete
  3. First time dengar nama masakan ni. Kena usaha cari dan rasa juga ni hehe

    ReplyDelete
  4. comelnya nama! hahaha boleh try ni tapi nampak mcm pedas

    ReplyDelete