8 March 2018

Hujan Lebat


hujan lebat | alhamdulillah bulan ni panas makin berkurang berbanding bulan lepas. ada jugak hujan. minggu ni dua tiga hari hujan turun sebelah petang, syukur. sejuk sikit waktu malam. :)

cuma shu nak ingatkan dengan keadaan cuaca sekarang ni, panas hujan panas hujan, jaga kesihatan masing-masing. kalu demam, tak syok dah p kerja.

awai minggu ni, hujan lebat beserta angin kuat. shu tengok ada pokok tumbang tepi jalan, Allahu.. risau sangat. cubalah behenti di mana-mana bangunan kalu angin tengah kuat. jangan dan jangan duduk bawah pokok, dan bawah jejantas tu melainkan disediakan tempat untuk motosikal.

shu cakap pun sebab jijoi pun naik moto, risau kalau hujan behenti berteduh di bawah jejantas tepi jalan tu. :( hrmm shu tak mau lah cakap, yang penting korang elakkan ye?

2 comments:

  1. Alhamdulillah..betul sekarang dah mula hujan..walau tidak hari-hari tapi syukur sangat-sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. bila terlalu panas, kesian dak kecik dan orang yang bekerja di luar bangunan sebenarnya.

      Delete