Recents in Beach

Day 26 - Your Fears


Kucing & Lipas | antara haiwan yang paling shu takut adalah kucing dan lipas. haiwan lain pun takut juga. senang cerita semua haiwan shu takut. :)

ada peristiwa sedih, 23 tahun dah. masa mak shu bela kucing 2,3 ekor. kebetulan mak bersalinkan adik. baru balik dari sekolah, tetiba 3 ekor anak kucing berlari laju kejar shu. entahlah diorang kena rasuk ke apa, nak gigit kain shu. hrmmm tunggu lagi. tak cukup tanah lari. siap nangis, jerit. trauma! lepas tu memang jarak selamat shu dengan kucing 100 meter. bukan tak suka, tapi takut. hahahaha

lipas pulak tau sajalah kalau dia ada, mesti ada bau kan? kita dok sibuk cari kelibat dia, sekali dia terbang hinggap di tangan sambil jalan, geli ya amat. kalau yang berani tu, tolonglah buang lipas tu, jangan usik kawan. trauma budak tu nanti. :D

kredit : Lipas

Post a Comment

5 Comments

  1. Hahaa.. mcm anak aku takut sgt dgn lipas tapi pcinta kucing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha nak pegang kucing tu, tapi takut. kalau orang tengok, ingat kita mengada-ngada. hahahaha nak nangis mak kalau kucing datang main dekat kaki :(

      Delete
  2. Awak kena atasi ketakutan nie... kalau tak, sampai bila pun tak berubah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah cuba, tapi memang tak boleh. hukhuk.

      Delete
  3. hehhee biasalahkan...semua orang ad fobia masing2

    ReplyDelete