Anak baik, menantu molek (047)

Amat berbahagia

Girl & Ball


08/02/2019 : Teman ayahnya friendly di Padang Bola MPSepang. Ayah sudah janji nak bawa Sofia main bola sebaik sampai rumah dari rumah pengasuh petang hari yang sama. Lepas makan malam, terus ke bilik mandi dan bersiap siaga menanti ayah yang makan tak habis-habis lagi.

Penat tunggu di marah ayah nya yang belum siap makan. Sebaik sampai masih malu-malu sebab ramai kawan ayah yang belum kenal. Bila lama-lama dah tak tahu malu dah. 😜



Pengakhiran cerita, terbaring meniarap di atas padang. Bersabarlah ibu.


Anak anjing takkan menjadi anak musang jebat (046)

Orang yang tiada berilmu tidaklah mungkin dapat kedudukan baik

Green Tea Air Freshener by De'Xandra



Salam Pagi Jumaat yang penuh berkat. Harini beli perfume untuk kekasih hati, si merah tu. Yang lama sudah habis, gantikan yang baru. Sebelum ni masih tercari-cari bau yang menyenangkan untuk si merah, sebab shu bukan boleh bau perfume terlalu kuat. Nanti tangkap lentok, sakit kepala.

Murah jugak air freshener De'Xandra ni. RM10. dan shu terpikat dengan bau Green Tea ni. sedap dan tak kuat. Korang mana yang  nak cuba boleh saja ke gerai ataupun butik De'Xandra, shu bukan ajen ya. heee..






Kalau minuman, shu akan pilih Passion Fruit sebab masam-masam, tapi kalau air freshener ni, shu prefer Green Tea. hehehe



Kerana Aku Suamimu oleh June Muhammad


Review:
3/5 rate. Zahra seorang gadis yang terpaksa bernikah dengan Fitri kerana satu peristiwa yang melibatkan maruah keluarga. Fitri seorang jejaka yang telah kematian ibu dan ayah, menjadi anak angkat Encik Zainal, iaitu ayah Zahra. Peristiwa itu menjadikan Zahra membenci Fitri kerana pertunangannya diputuskan oleh ibu ayah Ziyad.

Tanpa sebarang penjelasan dari Zahra, gadis itu dihina sebegitu rupa. Akhirnya akur kerana Fitri akan bertanggungjawab terhadap perbuatannya. Selepas bergelar suami dan isteri, hubungan dingin antara Zahra dan Fitri mula menampakkan sinar bahagia apabila Fitri mula menggugurkan api kebencian yang ada dalam jiwa Zahra.

Setelah perhubungan Zahra dan Fitri aman, Ziyad mulai menggangu Zahra kembali. Walaupun Zahra tidak melayan, namun Fitri tidak suka. Ini berlarutan sehingga Zahra keguguran dan Shasha meninggal dunia. Ziyad ditangkap oleh pihak polis.
 
Sehingga ke akhir, Zahra tidak tahu hubungan antara Ziyad dan Shasha bersama agenda tersembunyi mereka terhadap dirinya. (read : 13-Jan-2019)

Ambil berat (045)

Memberi perhatian / mengambil tahu

#RezekiDiKongsiBersama Giveaway By Mrs Pip

http://www.mrspip.com/2019/02/rezekidikongsibersama-giveaway-by-mrspip.html

Terma & Syarat :

Tarikh Tutup :
28-Feb-2019

Tarikh Lahir :
18-Feb-1979

Entri yang kami suka :


Bunga-bunga Bahagia oleh Wawa Akil


Review :
3/5 rate. Nuha Qalisya serik. Sumpah dia serik untuk bercinta lagi. Tiga tahun dia menyulam cinta namun akhirnya kecundang di tengah jalan. Percintaannya dengan lelaki yang jauh lebih muda daripadanya tidak kesampaian apabila Zariff Adam berlaku curang. Saat itu gelap seluruh hidupnya. Dia mahu bangkit. Itu tekadnya.

Namun kehadiran jejaka bernama Akif Irham mengubah segala. Lelaki itu tidak pernah serik walaupun ditolak berkali-kali. Alasannya hanya kerana Akif Irham lebih muda daripadanya. Dia tidak mahu pisang berbuah dua kali.

“Beri saya peluang untuk mengenali Cik Nuha Qalisya. Lelaki tidak semuanya sama. Setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Jadi tolong jangan hukum saya hanya kerana pengalaman Cik Nuha…”- AKIF IRHAM

Walaupun dia sering kali menidakkan kehadiran lelaki itu, namun kehadiran lelaki itu mula menjentik hati.

“Saya tidak pernah menolak awak malah kehadiran awak merubah 360 darjah kehidupan saya. Awak dah jadikan saya seperti roller coaster”- NUHA QALISYA

Apabila hati mula berbunga rasa, muncul pula Zariff Adam kembali menagih kasihnya.

“Saya dah tak boleh terima awak dalam hidup saya. Masa untuk awak sudah tamat…”- NUHA QALISYA

Pelbagai cara dilakukan lelaki itu untuk merebut semula hati Nuha Qalisya. Rawannya hati mengharungi setiap dugaan. Malah hatinya makin parah apabila Akif Irham ditangkap khalwat.